Po co wnioskować o zapewnienie dostępności

Po co wnioskować o zapewnienie dostępności?

Dzięki informacjom zawartym we wniosku Pałac Jankowice dowie się, co należy zrobić, aby stać się bardziej dostępnym dla Ciebie.

Dostępność oznacza, że każdy może korzystać z przestrzeni i usług na równi z innymi.

Jeżeli na przykład:

  • masz trudności z wejściem do budynku,
  • nie możesz załatwić swojej sprawy z powodu braku tłumacza języka migowego,

możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.

Brak dostępności to sytuacja, w której nie możesz załatwić swojej sprawy, ponieważ np. nie możesz wjechać wózkiem do budynku lub nie ma w nim tłumacza języka migowego.

Kto może wnioskować o zapewnienie dostępności?

O zapewnienie dostępności może wystąpić każda osoba ze szczególnymi potrzebami, która chce skorzystać z usług i wydarzeń organizowanych przez Pałac Jankowice.

Osobą ze szczególnymi potrzebami jesteś, jeśli z powodu wieku, choroby lub cech fizycznych potrzebujesz wsparcia albo dodatkowych rozwiązań, aby móc załatwić swoją sprawę.

Do osób ze szczególnymi potrzebami należą m.in.:

  • osoby poruszające się na wózku inwalidzkim,
  • osoby chodzące o kulach,
  • osoby niewidome lub słabowidzące,
  • osoby głuche, słabosłyszące i głuchonieme,
  • osoby z niepełnosprawnościami psychicznymi i intelektualnymi,
  • kobiety w ciąży,
  • osoby z małym dzieckiem (w tym z wózkiem dziecięcym),
  • osoby mające trudności z komunikacją,
  • osoby o nietypowym wzroście,
  • osoby z ciężkim lub nieporęcznym bagażem.

Wniosek może złożyć również przedstawiciel ustawowy, np. rodzic, opiekun, kurator, mąż lub żona.

Jakie informacje należy przygotować?

Aby rozpatrzyć Twój wniosek, potrzebujemy:

  • adresu budynku, którego dotyczy wniosek,
  • Twojego imienia, nazwiska i danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail lub adres pocztowy),
  • informacji o trudnościach, jakie napotykasz w korzystaniu z oferty Pałacu Jankowice.

Możesz także zaproponować, jak Pałac Jankowice mógłby stać się bardziej dostępny.

Jak Pałac Jankowice załatwi Twój wniosek?

Po złożeniu wniosku mamy 14 dni, aby zapewnić dostępność.

Jeśli będzie to wymagało więcej czasu, poinformujemy Cię o tym i możemy przedłużyć termin o maksymalnie 2 miesiące.

W niektórych przypadkach zapewnienie dostępności w oczekiwany przez Ciebie sposób może być niemożliwe lub znacznie utrudnione. W takiej sytuacji zaproponujemy dostęp alternatywny.

Dostęp alternatywny oznacza rozwiązania, które zapewniają osobie ze szczególnymi potrzebami dostęp do budynku lub usług, ale mogą wymagać wsparcia innych osób lub skorzystania z usług online.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 kwietnia 2023 12:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Socha-Frączek
Ilość wyświetleń: 100
26 lutego 2025 15:36 (Agnieszka Socha-Frączek) - Zmiana treści zakładki.
03 kwietnia 2024 15:15 (Agnieszka Socha-Frączek) - Zmiana treści zakładki.
03 kwietnia 2024 15:14 (Agnieszka Socha-Frączek) - Zmiana treści zakładki.